Saturday 10 March 2012

Tolong buang Dia jauh-jauh.

  "Pedih bila tengok yang lain sibuk mesej pasangan dorang. Senyum sorang2 bila tengah msj. Tapi aku? Handphone pun berhabuk. Puas dipujuk hati ni untuk lupakan dia. Tapi lagi dicuba lagi kuat rindu tu. Even tengah kerja pun tiba2 dia menjenguk kepala hotak aku." Ha sapa pernah rasa? mesti ada yg tersentap hati kan. Memang dah puas kita usaha untuk lupakan dia. Nak tau kenapa kita masih teringat dia. Jawapan dia ada dekat ayat "puas dipujuk hati ni untuk lupakan dia" boleh nampak tak? Kita teringat kan dia sebab kita usaha untuk lupakan dia. itu la sebab nya. So penyelesaian dia ialah. TAK PAYAH FIKIR langsung la. Sibuk kan diri kita dengan benda lain. Kalau la tiba-tiba kita terfikir kan dia. Paksa otak kita untuk fikirkan benda2 yang happy pernah kita buat dengan orang lain.

  Sedar tak korang lagi dipujuk hati ni untuk lupakan dia, lagi pedih hati kita rasa. Betul tak? Kita tengah lepak dalam bilik sorang2 lepastu teringat dia. Then dengan tak semena-mena kita cakap dalam hati. "dah la tu. lupakan dia. dia tak cintakan aku pun" Ha. lepastu apa jadi? Kita senyum ke? Atau tiba-tiba je kita dah tak cintakan dia? Sapa penah rasa antara dua tu? Aku berani jamin. Tak ada sorang pun yang jadi mcm tu lepas pujuk hati. Tak ada benda lain yang akan dirasa selain pedih yang sayu. Ecey lain la kalau tiba-tiba dia yang kita rindu tu call kita cakap dia menyesal sebab sia-sia kan kita dulu. Yang tu tak payah cakap la. aku pun boleh meloncat.

 Pecaya la. Kalu betul kita cintakan dia. Satu hari nanti mesti dia akan sedar dan menyesal. Aku cakap sebab benda tu dah jadi dekat aku. Time couple dulu habis basah lenjun kepala aku kena kencing. bebakul2 air kencing dia simbah dekat kepala. Tapi sekarang bila hati ni dah tertutup baru dia nak datang balik. Time tu korang akan rasa Korang la manusia yang paling dihargai. Paling istimewa, sebab ada orang yang nak kan korang balik. Time tu la kalau nak balas dendam balik. Sembur la dia puas2 sebab dia dah rabak kan hati korang dulu . Jangan jadi bodoh macam aku. Sanggup ambik risiko terima orang yang dah ludah aku. Bukan sekali tapi ntah berapa kali dah dia mintak putus tapi aku tetap terima dia. Nak pulak aku back up dia time kawan2 dia marah sebab mainkan hati aku. Aku back up orang yang buang aku memang terang tang tang yang waktu tu mata aku dah dibutakan dengan cinta palsu. Tapi betul la. Cerita dulu yang mematangkan aku. Kalau benda tu tak jadi dekat aku. Dah tentu sekarang ni ntah berapa lori dah air kencing basahkan kepala aku. Syukur Alhamdullillah. Aku disedarkan untuk teruskan hidup. tanpa fikirkan pembangsat hati aku lagi. Bukan aku nak hasut semua untuk balas dendam. Tapi maksud aku. jangan gelojoh atau terburu-buru untuk terima balik cinta pembangsat hati. Fikir masak-masak dulu apa akan jadi lepas ni. Betul ke dia dah menyesal? Kalau betul dia menyesal. Korang sumpah seranah la dia puas2 dia tetap merayu mintak korang maafkan dia jugak. Tapi kalau baru perli sikit dah melenting ha itu bukan menyesal lah namanya.So baik tak payah layan la. Habis prepaid je. okay.

Thanks for reading.

1 comment: