Sunday 4 March 2012

Badan sayang badan bie jugak.

Wanita. Hanya mereka yang buta hati saja yang tak nampak bertapa indahnya ciptaan Allah ni. Tapi kenapa? kenapa mesti pertaruhkan segala keindahan tu hanya untuk cinta yang belum tentu ada penghujung yang Halal. fikir la wahai Hawa. Untuk apa semua tu? dah dapat jaminan yang mahkota korang hanya untuk dia sampai ke mati? Yes ada yang relakan sebab tak nak ditinggalkan, tapi lepas dapat dah semua tu agak2 korang dia stay lagi ke dengan korang? ataupun korang memang jenis yang bangga dengan semua tu? Memang aku pun bukan jenis yang kain putih. Tapi bila fikir. fikir. fikir. sedih weyh.Sumpah sedih bila tengok semua tu. Anak cina takpa la sebab dorg tu memang... ahh pandai2 la fikir. Tapi kita ni? Melayu. sesetengah kita lebih orang putih dari orang putih.

Sedar tak weyh yang dari pandangan mata lelaki. Yang seksi. montok. liar tu kami nampak tak lebih daripada Pemuas nafsu. Agak2 nak ke lelaki ambil perempuan dah luas jadi teman hidup? NAK KE? hanya yang bodoh saja boleh kata nak? melainkan dipaksa untuk dapat title Pak sanggup. Kebanyakan nya buat semua tu untuk dapat tarikan tapi tak pernah terpikir ke lagi famous korang lagi banyak dosa yang korang dapat. Hari2 toup dosa.

Tak teringin ke korang untuk rasa nikmat cinta yang sejati. Setia yang sebenar. Tak semestinya korang betul2 cintakan dia korang boleh bagi semua dekat dia. Nak2 pulak lepas tu lekat berudu kecil dalam telur. Tak tepikir ke apa nasib yang korang akan mendapat lepas tu. Sombong tu pulak tak bermakna korang bajet cantik. Tapi bagi kami lelaki ni. Lagi sombong perempuan tu lagi tinggi nilai maruah yang dia ada. Sedar la wei. Cinta tu anugerah tuhan untuk kita. Tapi jangan disalah guna. Jangan disalah tafsir. Tinggi kan nilai korang dimata lelaki. Ni tak. dalm album saja belambak2 ha gambar berpakaian tapi telanjang. Nak pulak like sampai beratus2 ha. kira la dosa besar yang korang dapat sama banyak dengan like tu.

Aku tau kalu yang baca post ni mesti ramai yang sembul bibir. Kalau seronok dengan semua tu ha amik name tag sekolah korang pegi buang jauh2 lepastu pegi tempah baru ganti dengan nama Bohsia. Cikaro. Asun. Sundal. itu je yang layak. Kita semua buat satu benda tu macam kita dah confirm yang kita sempat bertaubat.pernah dengar tak ayat Cari dunia macam kita tak akan mati dan cari akhirat macam kita nak mati esok. kedua nya kena seimbang la.

Bagi aku perempuan ni sangat berkuasa. Senyum dia saja dah boleh sejuk hati lelaki yang tengah menggelegak. suara dia saja dah boleh buat lelaki layu. Tapi macam mana kami boleh lawan kuasa tu?
thats all.

No comments:

Post a Comment